ממוצע תאונות עבודה עומד על 4,920 תאונות לחודש. תאונות עבודה יוצרות "כדור שלג" שבו העובד נפגע בעבודתו, כתוצאה מכך נפגעת הכנסתו, לרוב הוא לא יכול לחזור לאותה העבודה והתא המשפחתי הכלכלי ניזוק.
תאונת עבודה מוגדרת על ידי החוק כתאונה בזמן העבודה או תוך כדי העבודה, בדרך מהעבודה לבית ומהבית לעבודה.
ניתן לחלק את תאונות העבודה לשני סוגים. האחד-ארוע נקודתי, תאונתי, שבו העובד נחבל לדוגמה מנפילה, החלקה או כול תאונת ספציפית והסוג השני-הוא פגיעה גופנית שנוצרת עם הזמן וסגנון העבודה גורם לנזק גוף של העובד.
אזרחים רבים לא מודעים כי בתאונת עבודה, לרוב, קמות להן שתי סוגי תביעות. האחת היא התביעה מול הביטוח הלאומי והשניה והמשמעותית ביותר, מבחינת סכום הפיצוי, היא כנגד המעביד.
תביעה כנגד המעביד קמה מכוח "חבות מעביד לשלום עובדיו" – רוב תאונות העבודה מתרחשות כתוצאה מרשלנותו של המעביד כגון: סיפק ציוד לקוי ולא בטיחותי, העביד את העובד שעות רבות ללא מנוחה, לא דאג לסביבה מוגנת לעובד, מקום העובדה מרעיש, מזהם והרשימה עוד ארוכה.
ישנן סוגי פגיעות, כפי שצוין, שנוצרות כתוצאה מסגנון העבודה. לדוגמה: משרדנו מייצג מספר קופאיות שעבדו ברשת סופר מרקט גדולה וכתוצאה מתנועות סיבוביות ובמשך זמן רב וכתוצאה מכך שמקום העבודה לא סיפק להן כיסאות נוחים ומתאימים, נגרמו להן פגיעות וחבלות קשות בגב, בצוואר ובמותניים.

כיצד תובעים את ביטוח לאומי?
לאחר קרות התאונה, יש לפנות להתערבות רפואית במהרה. מאוד חשוב לציין, בפעם הראשונה שרופא מגיע לטפל בך ש "נפגעתי במהלך העבודה" חשוב לציין שהפגיעה התרחשה בעבודה.
אם הגעתם לקופת חולים או לאחר הטיפול בחדר המיון, יש לגשת לקופת החולים ולבקש "תעודה רפואית ראשונה לנפגעי תאונות עבודה" לאחר מכן יש לפנות למעביד ולבקש טופס בל-250.
ברגע שיש לכם את מלוא החומר הנ"ל יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי להכרה כתאונת עבודה, לאחר חודש לערך, שבו הביטוח הלאומי בודק את נסיבות התאונה, הוא מוציא מכתב שבו הוא מציין כי "מכירים כתאונת עבודה".
השלב השני והחשוב מכול: תביעה לקבלת תקבולים וקביעת אחוזי נכות. כאן מתחילים לדבר על הכסף שהפסדתם כתוצאה מחופשת המחלה ועל הכסף שאתם עתידים להפסיד. זו התביעה החשובה מכול וכאן מאוד מומלץ להיעזר בעורך דין שמבין היטב בנזקי גוף ותאונות עבודה.

עורכי הדין במשרד עוה"ד זיו און, היו בעברם עורכי דין של הביטוח הלאומי ושל חברות הביטוח השונות. הידע שצברו וההכרות "מבפנים" של המערכת תורמים רבות ללקוחות המשרד.